خادم الرضا(ع)

ان شاالله که همیشه پیرو خط ولایت فقیه ,زمینه ساز ظهور حضرت حجت(عج) باشیم و شهادت نصیبمان شود

خادم الرضا(ع)

ان شاالله که همیشه پیرو خط ولایت فقیه ,زمینه ساز ظهور حضرت حجت(عج) باشیم و شهادت نصیبمان شود

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

شهید حمید کیخا زاده

پنجشنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۴، ۰۴:۳۹ ب.ظ

سه دسته‌اند که نزد خدا شفاعت می‌کنند و قبول می‌شود پیامبران، علما و شهدا

پیامبر اکرم (ص)

شهید حمید کیخازاده

فرزند کویر بود و آئینه‌دار آفتاب، مثل همه فرزندان این دیار که در طریق عاشقی از کوچه باغ‌های ولایت زهرایی می‌گذرند او نیز در 13 بهمن 1367 در خانواده‌ای دلباخته ولایت و مذهب در زاهدان ولادت یافت و نام زیبای حمید را از پدر رونما گرفت دوران ابتدایی را در دبستان شهید صدوقی و آن‌گاه دبستان امام جواد گذراند. در مدرسه راهنمایی شهید رجائی، برگ و بار نوجوانی گرفت و سپس در دبیرستان شهید باهنر زاهدان به تحصیل پرداخت و از اعضای فعال بسیج دبیرستان شد. سومین فرزند کانون گرم و مهرورز خانواده‌اش بود، و بسیار با نشاط و شاداب. فضای خانواده او را نیز خونگرم و مهربان و عاشق اهل بیت بار آورده بود. ایام محرم، عاشورایی می‌شد. دلش را در هیأت شیفتگان جا می‌گذاشت و به عشق مولایش حسین‌بن علی به عزاداری و سینه‌زنی می‌پرداخت.

در ماههای اخیر حال و هوای دیگری به او دست‌ داده بود. کنار جانماز مادر می‌نشست و در حالی که به رخسارش می‌‌نگریست به اصرار از او می‌خواست برایش دعا کند. روز چهاردهم اسفند به مشاور تربیتی دبیرستان گفته بود: آقای سراوانی شما هم برایم دعا کنید تا شهید شوم و مشاور مدرسه با مهربانی پاسخ داده بود: حمید جان فعلاً درهای شهادت بسته است اما حمید که گویی در خلوت زیبایش به حقیقت شهادت رسیده بود با شناخت از دبیرش خواسته بود تا حرف‌هایش را شوخی نپندارد.

و بعد ادامه داده بود: «به همین زودی برآورده شدن خواسته‌ام به شما ثابت می‌شود» هنوز بیش از ده روز از این ماجرا نگذشته بود که در آخرین سفرش به سیستان، خودروی حامل او و دایی و همسر دایی‌اش توسط ایادی جهل و شرارت متوقف می‌شود.

اشرار با رؤیت کارت شناسایی سپاه پاسداران دایی وی را به اسارت می‌برند و حمید را به جرم داشتن کارت بسیج دانش‌آموزی در هاله‌ای از معصومیت و نجابت از دم شمشیر سیراب و به لقای یار می‌رسانند تا از باغساران آرزومندی برای همیشه عطر شهادت در کوچه‌های جان عاشقانش بپیچد و مشام نینواییان تاریخ را معطر سازد.



/**/

درتاریخ 25 اسفند ماه سال 1384 اعضای گروهک تروریستی جندالشیطان با راهبندی محور زابل - زاهدان بیش از 20 نفر از مردم بیگناه منطقه را شهید و چند نفر را مجروح کرده و تعدادی را نیز به گروگان بردند

.

ای مرد شهادت آشنای تو خداست

در حادثه‌ی بی‌تاب لقای تو خداست

گر پیکر تو زهم دریده شد آینه‌وار

دل تیره مدار، خونبهای تو خداست

  • خادم الشهید مهرعلی زورآورقاسمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی